Dane techniczne;
Napęd | F-16A/B: 1 x Pratt & Whitney F100-PW-220 F-16C/D: 1 x Pratt and Whitney F-100-PW-200/220 lub 1 x General Electric F-110-GE-100 |
Ciąg | F100: 64,9 kN (105,7 kN z dopalaniem) F110: 76,3 kN (128,9 kN z dopalaniem) |
Wymiary | |
Rozpiętość | 9,80 m |
Długość | 14,80 m |
Wysokość | 4,80 m |
Powierzchnia nośna | 27,87 m² |
Profil skrzydła | NACA 64A204 |
Masa | |
Własna | 8272 kg |
Startowa | 16 875 kg |
Uzbrojenia | 7 700 kg |
Osiągi | |
Prędkość maks. | 2300 km/h (2,02 Ma) |
Prędkość przelotowa | 1000 km/h |
Prędkość minimalna | 230 km/h |
Prędkość wznoszenia | 255 m/s (340 m/s Block 50/52) |
Pułap | 15 240 m |
Zasięg | 3200 km |
Promień działania | 550 km |
Rozbieg | 250 m |
Harier; brytyjski samolot bojowy- wielozadaniowy. swoja slawe oraz niezwykle zdolnosci zawdzecza mozliwosci pionowego startu, co okazalo sie nizwykle przydatne w trudnych warunka gdzie ie ma dostepu do normalnego pasu startowego oraz na lotniskowcach gdzie droga startowa i londowania jest znacznie skrucona. pierwszy prototyp powstal w roku 1957 lecz postac w ktorej dzisiaj jest uzytkowany zostala uzyskana w roku 1967 w ktory w statecznej formie produkcyjnej zostal oblatany po raz pierwszy.harier dzieki swojemu wektorowanemu napedowi zawdziecza zwiekrzona ladownosc co za tym idzie wiekrze mozliwosci bojowe, zasluga tego systemu jest rowniez paradoksalnie duzo wieksza zdolnosc manewrowa w warukach bojowych co czynilo go bardzo skuteczna oraz niezwygle grozna maszyna bojowa. w drodze ewolucji byl przystosowywany do sluzby w wielu warunkach co czynilo go maszyna nizwykle wszechstronna.
Dane techniczne;
Napęd | 1 × Rolls-Royce Bristol Pegasus 11 Mk.103, turbowentylatorowy |
Ciąg | 95,6 kN (9750 kG) |
Wymiary | |
Rozpiętość | 7,70 m |
Długość | 14,24 m |
Wysokość | 3,63 m |
Powierzchnia nośna | 18,67 m³ |
Masa | |
Własna | 6140 kg |
Startowa | 11430 kg |
Osiągi | |
Prędkość maks. | 1175 km/h |
Pułap | 15000 m |
Zasięg | 670 km |